1800- talet

 
 
 
 
Denna lilla rosa kaffe servis är gammal.
Många små töser har hållit dem i sin hand och smakat på sin första kopp kaffe.
 
Jag har fått den av min mor ...min mor fick den av sin faster när hon var liten ... faster Carin som hon hette fick den av sin mor när hon var liten som i sin tur fick den när hon var liten...
 
Denna lilla servisen är troligen från slutet av 1800-talet och kanske även Arabia ... snälla vet någon av er något mera om servicen på bilden ovan så hör av er!!
 
 

 
 
Här lilla Veras första slurk ;)
 
Servicen är inget man får leka med till vardag ... den tas fram bara nu och då .... nu och då när mor och dotter är på tumis och njuter av eftermiddagkaffe.
 
Stunder man kommer att minnas för evigt ... jag minns ännu mina kaffestunder med min mor.
 
Lördags kramar till min mamma ♥
 

Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...