En kalaskväll

 
 
Här har vi han ... orsaken till kalaskvällen i Tenala.
 

 
 



Och lilla junior ... som bara älskar mommos handväska :)
 
 
 
Som alltid när man är till min syster Hanna känner man sej så väldigt välkommen. Vacker uppdukat med fina servetter och vackert porslin ...
 


 


 
... och en massa gott också.
 
Jag bara ♥ÄLSKAR♥  marängtårtor.
 
 
 
 
Jag passa på att ta några bilder på små töserna. Vet att det finns en heldel släktingar som läser bloggen och kan tycka att det är kul att se dem.
 
Töserna är vana att moster Bella kommer med kamera och sätter sej snällt i soffan.
 

 
Några bilder på töserna en och en ...
 
Här ELIN som faktiskt nästa vecka själv ska ställa till med födelsedagskalas.
 

 
 
En tandlös och alltid lika glad ASTRID.
 

 
 
LINNÉA som alltid varit lite av den blyga typen men som nu faktiskt börjar ha lite bus i sej.
 


Min syster Hanna som kom på att även dom kanske borde ta någon bild på den stora dagen.
 


 
Gott vin och gott sällskap ...
här min syster Tina som även hon njuter av dem båda.


 
Igår hade min telefon någon helt knäppt på gångs ... fick liksom inte bort Roaming på den :(
... var så arg på telefonen så även lilla Edwin fick leka med den ... kanske han på något underligt sätt skulle få den fixad ... men nej :(
 
(Har idag varit tvungen att helt nollställa telefonen ... ett stort tack till två härliga killar på Gigantti som försökta fixa den ... vilket betyder att en massa kontakter, inställningar, foton ... ja hela mitt liv .. har försvunnit. Ikväll blir det mindre bloggas och mera leka telefon-nörd så jag får allt jag vill ha och behöver på min telefon)
 

 
 
Här ännu några bilder tagana hos min syster Hanna. Och se ... hon har just en sådan där rahi som jag vill ha. Trots tre små barn kan hon ha ett hushåll i vitt ... något jag absolut inte skulle få att fungera... vet absolut inte hur hon fixar det???
 
Ja det är lördag idag... har inte riktigt hunnit med.
 
Ikväll är det bara lilla Vera och jag igen.
Robban är på B-fest ... mera om den imorgon ... och de två äldre barnen lever liksom lite sitt egna liv. Ska dock försöka locka hem dem till kvällsmål genom mutor ... något super gott att äta. 
 
Ha en fin lördag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
En fråga ang. drömtårtan: hade du faktiskt en matsked vaniljsocker i den? (Jag funderar om det kanske borde ha stått tsk istället..?) Jag lagade nämligen tårtan enl. receptet: fin blev den, men usch vad det började bränna i munnen efteråt... Så därför undrar jag om du lagade den enl. receptet, för om receptet är ok, funderar jag på om det ev. var något fel med vaniljsockret (dr oetgers med äkta vanilj). jag tycker det luktar konstigt också... :-(
Tusen tack för en fin blogg!

Bella sa...

Hej! Du undra om jag missat med måttet i receptet ... men nej det har jag inte. Receptet är urgammalt och det har jag ärvt av min mor. Min syster baka rulltårtan dagen efter att receptet fanns på bloggen och där hade den gått åt som smör i solen ... så jag tror lite som du ... kolla ditt vaniljsocker. Vad trevligt annars att hör att du gillar bloggen ... alltid kul att få sådana små kommentarer. Rekommenderar verkligen att du testar att baka rulltårtan en gång till ... för den är verkligen helt god med den riktiga smörkrämen. H. Bella

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...