För hela familjen

 
 
 
 
Har du ännu inte planerat helgens meny så här ett bra och gott alternativ .... en toppen god gryta som även är enkel att laga till många.
 
12 portioner ...
 
GRÄDDIG BROILER GRYTA MED TACO SMAK
 
6 st broiler filé
170 g bacon
1 röd paprika
1 zucchini
1 burk taco mild taco sås (230 g)
1 påse taco mix
5 dl vatten
4 dl grädde
½ dl brun maizenaredning
 
Dela filén i mindra bitar. Bryn bitarna i en stekpanna. Stek bacon som du tärnat i en stor gjutjärnspanna. Tillsätt de stekta broiler bitarna. Dela paprika och zucchini i mindre bitar och tillsätt även dem i grytan. Häll i taco såsen och taco krydd mix. Tillsätt vatten och grädde och till sist maizenaredningen.
 
Låt puttra en stund .. så länge det tar för dej att koka potatis/ris.
 
 

En gryta som hela familjen älskar :) 
 

 
 
  
Nu ska jag och Vera ut och göra stan.
Förutom vanlig matkasse så ska vi inhandla tuliaiset ... ikväll är nämligen jag  och Robban bjudna på kräftis till en familj i gamla stan. 
 
Men innan dess blir det korvsås och mos och till helgens kaffe tror jag att jag kör enkelt med att baka något i en långpanna ... som dom kallar en stor plåt i Sverige. 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Det låter gott, brukar du annars köra vanlig grädde eller matlagningsgrädde i dina recept?
H. Mikaela

Bella sa...

Hej Mikaela.
Grytan är otroligt enkel och god ... och jag kör alltid med vanlig grädde tycker själv att den smakar så mycket mera.

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...