Grönt

 
 
 
Blomster hem till helgen .. och denna gång fyndade jag en så här fin bukett i Lidl :) för bara 3 € ... det skulle du kanske inte ha gissat.
 
Såg i ett tv program att dessa blommor (vet inte namnet) ska man knipa av toppen på ... vilket gör att samtliga knoppar spricker ut ... och jo visst stämde det.
 
 


 
 
Blommorna står nu i vårt sovrum ... på mitt gamla skrivbord som jag hade när jag var liten och bodde hemma. Lampan har redan några år på nacken och kommer från Pentik.





 
 
Ha en skön fortsättning på söndagen så ses vi imorgon.
 
 
Nu är vädret så super fint ... jämfört med vad det var igår ... så nu blir det en skogspromenad ... lilla Vera, jag och två svarta fyrbenta vänner.
 
 
 
(Undrar någon hur min Joker mår så mår han faktiskt ganska bra i och med att det till mat idag blev ett restaurang besök. Franskis, biff och pepparsås ... förutom en massa godis ...  är vad som kroppen ropar efter en sådan här dag efter en B-fest
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blommorna heter gladioler, Bella :)
h. Johanna

Bella sa...

Så var det :) Tack Johanna

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...