Marknad i stan

 
 
Den årliga ... den återkommande .... marknaden är i stan!
 
 
 
 
Massa med människor ... massa med skräp som finns till försäljning ... men en massa bra saker finns det också.
 
Med mej hem hade jag  ... förutom kyssar och godis ... ett par fina svarta läderhandskar, kardemumma och några andra kryddpåsar ... och så lingon.
(hemlis ... detta är absolut det bästa lingonstället (fniss))
 
 
 
 
Fotona utöver marknaden fotade jag medan vi tog oss en åktur  upp i det så kallade Pariserhjulet.  Här kollar vi vyer och smaskar i oss metervis av lakrits.
 

 
 
Mera karuseller! Mera karuseller!!!  ... ropar en liten marknadstöd.

 
 
 
Och självklart får hon som hon vill om pappa får bestämma.
Krockbilarna är en stor favorit för såväl dotter som far.  
 

 
 
Medan mina två marknadskompisar kör krockbilar passar jag på att knäppa en bild på min syster och hennes lilla söta Elin som jag bongat in. Lilla och lilla ... Elin är ju redan en rutinerad skolflicka.
 
Den snygga väskan som min syster har är av märket Marc O'Polo ... så skit snygg att jag också är sugen på en.
 
 
 
 
Trots att vi klätt oss någorlunda varmt börja kylan tränga på efter hand som mörkret faller och marknaden förvandlas från ett färggrant fält till ett ställe med förtrollande belysningar.
 
Nu en varm kopp te och lite marknadskringla...
kör vi ohälsosamt så kan vi väl göra det kvällen ut eller hur!
 
 

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...