Boken

 
 
Jo jag har inhandlat kokboken Safkaa alla pratar. Hesari skriver om boken och det gör även Husis.
 
Jag har idag bläddrat i den och små läst en hel del av recepten.  
 

 
 
Självklart är det Avokadopasta receptet som slutligen lockade mej att trycka hem boken....faktisk 10 € billigare vi Adlibris än från bokhandeln här i stan. Brukar nog köpa de flesta böcker från bokhandeln här i stan ... men när det handlar om 10 hela € prisskillnad för en bok så klickar jag nog hem boken via nätet.
 
Pastan ska som sagt testas och så tror jag att det till helgen blir Suklaafondantti till dessert.
 

 
 
Men vet ni vad ... annars är jag nog inte såld ... mitt hjärta bultar inte så där som det brukar när jag köpt en ny kokbok. Den gamla kokboken som jag har ... Rutiga kokboken ... som jag fick av mina föräldrar när jag flytta hemifrån ....innehåller en stor del av maträtterna.
 
Älskar restaurangen Maxill ... men Safkaa ... hmmmmm ...
 
Som "Parempaa arkiruokaa" blev det plättar till kvällsmål i Villa Alén ikväll.  
 
Robban äter med god aptit men när ha ätit färdigt säger han "Nu, nej nu ska det bli ett slut på detta "  (han menar nu alla godheter och sötsaker han äter). 
 
Så nu verkar det som om jag skulle ha en överlopps suklaafondantti på helgen ... och helt utan försökskanin till allt annat jag bakar... måste väl skriva en platsannons ;)

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...