Campus

 
 
Först lite hotellrums vyer ... det första jag såg då jag drog bort gardinerna.
Ljudet och doften ... sååå mycket södern över det att hu hu.
 
 Men mera om hotellet bara jag hunnit leka lite mera turist här på hotellet.
 

 
Idag har vi bekantat oss med UPV. Först lite fakta om skolan och sen lite mera ingående fakta om deras internationella avdelningen  ... för att sedan avsluta dagen med en rundvandring på campuset.
 
Den turen tog någon timme ... campuset är nämligen idag så stort att det tar en ½ timme att promenera från den ena ändan till den andra.
 
Campuset är även fyllt av en massa statyer och olika konstverk och vår guide var helt super intresserad själv så själva guidningen innehöll en massa sådan info.
 
Detta konstverk lär vara något helt super fint .. men nu i skrivande stund kommer jag inte alls på vem som är skaparen till detta (men hej du läsare vet du så skriv  en kommentar)
 

 
 
Skolan är så stor att dom har hela 75 olika grenar/lag som studerande kan delta i ... så på skolområdet finns en mega stor fotbollsblan, en inne simhall så stor att den fungerar som Olympia mått, en segelbåt, några tennisplaner .. osv.
 

 
 
För att ta sej från det ena huset till det andra så kan du gå längs med en vacker park  ... en park som går i mitten av Campuset och på detta sätt förenar alla byggnader. 
 

 
 
Och så här ser deras studiebostäder ut.
 
 
 
 
En massa promeneras har det blivit idag.
 
Efter avslutat program blev det en tidig middag med några andra damer som deltar i dagarna ... och så har vi avslutat dagen med att lite ströva omkring ....
 

 
... och njutit :)
 

 
 
För att på vägen hem bli påminda om att jo detta är ju faktiskt en jobbresa :)
 
Allt engelska/spanska snack gör dock att man blir väldans trött så dessa två working girl var dag 1 tidigt i säng.
 
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...