Hemleverans

 
 
 
Hemleverans av 10 st nya glöggmuggar.
 
 
Helt härligt med en syster som ringer och säger att hon är på väg till Ikea och undrar vänligt om det är något jag behöver därifrån.
Dom vet ... mina systrar ... att jag inte så ofta brukar ta mej an den resan.
 
Jo visst har jag en lång lista ... men lade in bara en beställning.
 
Så idag när jag kommer hem hittar jag min beställning på verandan.
Tack kära syster :)
 

 
 
Idag blev det premiär i kvadrat ... årets första glögg och första supen ur de nya muggarna.
 
5 st prickiga och 5 st randiga är vad vi nu har. Dessa är som sagt från Ikea och går under namnet GODTA och är väldigt sköna att hålla i sin hand och även att dricka ur.
 
Vi har lite julmys jag och Vera idag :)
Är det jul nu? .. undrade hon ... och innan jag hann svara hade hon redan varit i ett skåp och tagit fram en slinga julljus som hon tyckte lyster så fint.
 
Så nu har Villa Aléns inlett årets glögg säsong.
 
Har ni redan gjort det... druckit glögg?
 

1 kommentar:

Christina sa...

Nej, men jag planerar inleda glöggsäsongen nu i helgen. :)

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...