Små söta

 
 
Små söta godsaker i orange färg är vad som serverades idag till mina gäster.
 
Varför jag hade gäster i huset ska jag berätta för er om en annan gång ... kan dock berätta så pass mycket att det handla om Mary Kays hudvårdsproduker. Men mera om kvällens händelser sen efter min arbetsresan ... sen efter lilla jul ... okej.
 
 
Men nu tillbaka till morötterna ...  
 
MOROTSBAKELSER
24 små
 
3 dl ägg
2,25 dl socker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
lite salt
1 msk kanel
100 smält smör
4 dl rivna morötter
 
frosting:
200 g philadelphia cream cheese
75 g super mjukt smör
1 tsk vaniljsocker
4 dl florsocker
 
Vispa ägg och socker pösigt ... 5 minuter i hushållsmaskin. Blanda i de torra ingredienserna. Tillsätt smöret och morötterna. Rör smeten jämn. Häll smeten i en liten ungsform (30 x 22 cm) som du klätt med bakplåtspapper. Grädda i c 40-45 minuter i 175 grader. Låt svalan i formen.
 
Blanda frostingen väl och spritsa ut över de små morotsbakelserna. Garnera om du så tycker.
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...