En fotograf till i familjen

Bastugatan  Linvävaregatan
 Fotografen till dagens bilder är min man ... även känd som RA.
 
Igårkväll hade han ärende in till stan ... inget ovanligt med det ...det ovanliga var att han tog kamera med sej. Saken han skulle uträtta blev fixa  ... och som ett extra bonus hade dessa bilder fastnat på minneskortet.


Linvävaregatan
Gamla goda minnen från båda gataorna. Har sovit en hel del nätter både på Bastugatan och på Linvävaregatan i mina ungdomsdagar ... då som jag var ung och kär. Undrar du vem jag var kär i ... jo jag kan berätta att i han som fixa dessa bilder på minneskortet.
 
Han med stor H bodde en tid på Linvävaregatan.
 
Bastugatan har en lite annan historia. På den gatan bodde min äldre syster. Jag hade Bastugatan en tid som typ mitt andra hem ... ända skillnaden var att på Bastugatan utnyttjade man mej ... vet inte hur men det slutade allt med att det var jag som skulle diska och städa upp efter helgen.
 
Tänkte önska er en mysig fredagskväll .... men det går ju inte ;)
Har lite fredagskänningar.
 
Önskar er nu då istället en trevlig lill lördag! 
 
uppdatering: Fotografen informerade just denna gamla Karisbon om att båda fotona är tagna från Linvävaregatan
 

Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...