Flamingo

 
 
Weekendresan med familjen blev en två nätters liten utfärd till Flamingo.
Självständighetskvällen inledde vi med bowling.
 
 
 
 
Ett fint ställe  tyckte Vera ... och oj sådana festliga limsa glas.


 
 
Inte kanske riktigt min gren det här men ganska kul är det ändå.
 


 
Robbans stil är lite mera proffsig än min :)
 


 
 
 
Passar på att ha lite soffamys (fniss)  mellan turerna.
 

 
 
Så även töserna Alén.
 


 
 
Vera ville också testa ... kanske inte riktigt hennes gren heller. Man kan inte säga sådan mor sådan dotter för Fanny hade en helt otrolig kväll med 128 p på första varvet.
 

 
 
Att stora syster är bättre på något som går under ordet sport är inte något killen i familjen blir glad av.
 

 
 
Att fira självständighetskvällen på en restaurang är något familjen Alén aldrig upplevt tidigare.
 
Det blev en skål för Finland
...med ett gott och förmånligt rött vin. Försökte just kolla om det skulle finnas i Alkos sortiment men tyvärr hittade jag det inte.


 
 
Fin mat fick vi ... men det är nog sällan man inte skulle få det på Amarillo.
Robban passa på att äta lam ... något det inte serveras så ofta här hemma.
 
 
 
Själv föll jag för portionen med getost.
 

 
 
En barnportion till lilla Vera ... så stor att en tonårs kille bra skulle överleva.
 
 
 
 
Men inte vår tonårs kille ... han valde en maträtt så stor att den serverades på en mega bricka :)
 

 
 
Fanny valde ett säkert kort ... lövbiff.
 

 
 
Lite sova och på det hotellfrukost ...  och så var vi redo att tillbringa fredagen i  Flamingo Spa. En vattenpark som hade allt vad en familj önskar.  
 
 
 
Fem ganska trötta ... och med en hy som russin ... valde att avsluta fredagen med middag på en italiensk restaurang  ... La Famiglia. Helt otroligt goda pizzor blev vi serverade.
 
Weekenden avslutades med lite jul shopping i Jumbo.
 
 
 
Är själv massa nöjd med vår lilla resa. Gillade Flamingo ... hotellet var helt bra ...det extra är nog att allt finns så nära ... så lätt tillgängligt och behändigt.
Rekommenderar verkligen.
 
Imorgon ska jag ... super utvilad ...  ta itu med lite mera julfix här hemma. Kanske även ta en sväng till julmarknaden här i stan.
 
 
Ha en fin fin lördag så ses vi!

1 kommentar:

Banankokaren sa...

Nu vet jag inte hur det är med just den där shirazen, men jag har för mig att jag nog någon gång har köpt något annat av McGuigans rödvin på Alko. Jag tror att det eventuellt var något slags Merlot?

Låter som en kul minisemester, hur som haver. Jag har faktiskt aldrig varit till Flamingo, trots att jag bor så förhållandevis nära. Bör utan tvekan testas i något skede. :)

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...