Förberedelser

 
 
Jul förberedelserna fortsätter här i Villa Alén ... och i tur stod att fixa årets pepparkakshus och som byggmaterial används färdig pepparkaksdeg.
 

 
Årets pepparkakshus kommer inte att ha godis som dekoration ....
 

 
 
... utan i år har vi haft en liten städning i vårt strösselskåp.
 
Hemgjord glasyr gör att strösslet håller sej fint på plats.
 
GLASYR
 
2 äggvitor
½ tsk ättika
nästan en hel låda/ask florsocker
 
Vispa ihop. Häll i en sprits, klipp ett litet hål ... och sedan är det bara att låta fantasin flöda.


 
Alla delar är nu garnerade och klara ... klara för den kritiska delen ... nämligen själva ihop byggande. Få se hur det går i år ... jag lovar att jag berättar för er.
 
 
 
 
Efter att huset var garnerat fanns det ännu en heldel glasyr och strössel kvar ... vilken tur tyckte Fanny, Vera och kusin Astrid (som var på besök). Nu blev det att låta fantasin flöda på pepparkakshjärtan.
 
 
En hel vecka kvar ... en hel vecka att vara snäll ... innan tomten kommer :)
 
Medan jag nu sitter och skriver inser jag att jag inte gjort någon önskelista inför julen!
 
OJ... PANIK !!!!
 
Måste absolut ta och fixa en så tomten hinner läsa innan han kommer!
 
Juliga kramar!
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...