Gullkrona och partyprinsessa



 
Igår kväll kändes det som om jag var den ända i hela världen (lite överdrivet jo) som inte var på julfest. Slutade kolla FB i ett tidigt skede på kvällen för där var bar uppdateringar om julfester.
 
Min mobiltelefon pep och inkommer bilder från Novias firmajulfest ... och jag då ...
 
 


 
 
partyprinsessan sitter hemma .... och gråter  ... och njuter av Novias julgåva till personalen. Visst skulle jag ha villa vara där ... på Novias julfest ... men efter en husmorskryssning och en super trevlig arbetsresa till Valencia var det nog min kära mans tur att lite se världen. Så han är på en liten resa, firmans 20-års jubileum i Ösel, Estland.
 


 
 
Den är super fin i år  ... Novias personal julgåva. En sirlig och vacker ljusstake.
Ljusstakarna är tillverkade av Gullkrona av Harri Aaltonen (Åbo).



 
Gåvan var även i en vacker och super ekologisk julklappsförpackning.
 
Nu julmusik på högvolym och sen ska här börja fixas årets pepparkakshus.
 
  

5 kommentarer:

Christina sa...

Det kommer fler julfester. Julklappen var vacker. :)

Banankokaren sa...

Förresten, du skrev för en tid sedan om McGuigans Shiraz som du tyckte var god. (http://bellaochvillaalen.blogspot.fi/2012/12/flamingo.html) Igår städade jag lite hemma, och hittade en tom flaska av McGuigans Cabernet Shiraz, som också ett riktigt gott och förmånligt vin. Jag vill minnas att jag köpte flaskan på en kryssning (antagligen Silja Line), så om din man åker med deras båtar kan du ju be honom kolla i taxfreen om han skulle råka hitta vinet. :)

Bella sa...

Du har så rätt Christina ... det kommer fler julfester ... men.men det tar ett helt år tills dess. h. Bella

Bella sa...

Heippa Banankokaren,
Tack för tipset ... inte Silja för min man denna gång ... men jag ska absolut hålla dit tips i minnet. Ha det gott. H. Bella

Linda sa...

Tar lite åt mig för de fina orden om julklappen, då det var jag som höll i trådarna i år :)
Men rolig julfest var det, synd att du ej var med!

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...