Tikkari

 
 
Hon har en favorit!
 
Mumin tikkari ... och helst ska den vara gul ... gul är lilla tösen favorit färg ... men en röd går också bra ...finns det bara gröna så jo visst äter hon även dem.
 
 
Idag kör även jag en liten favorit i repris.
Hade nämligen i år igen beställt hem julstädning ... vilket innebar att idag då jag låste upp dörren hemma så möttes jag av en helt härlig doft ... doften av ett rent hus.
 
 Nu behöver jag inte gå igenom hela huset, ett rum i taget, med hink och trasa, nu kan jag istället göra annat ... sådant som jag är mycket bättre på ... typ fixa julgodis med barnen :)
 
Vad gör du hellre ... bakar eller städar?
 

1 kommentar:

Christina sa...

Bakar, definitivt! Får se om jag lägger över städandet på sambon till helgen.

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...