Mellanmål


Dag 6 år 2013 ... och det hälsosamma tema håller sej i här på bloggen ... ännu :)

Mot eftermiddagen då jag är på jobb brukar jag få en sådan där otrolig himo på något gott ... och ibland slutar det med att jag går och köper mej en suklaapatukka till kaffe.

Men nu är det slut på det!!! 

Idag har jag bakat ett hälsosamt mellanmåls kex som jag kan ha på jobbet. Super enkelt var det också ... nu ska vi bara hoppas att detta mellanmåls kex kan stilla det värsta suget.




MELLANMÅLS KEX

2 ägg
4 dl havregryn
2 dl rice crisp
½ dl russin
½ dl kokosfklingor 
50 g hackad mörk choklad

Vispa äggen fluffiga. Tillsätt resten av ingredienserna. Blanda väl. Tryck ut smeten i en ungform du klätt med bakplåtspapper. Grädda i 225 grader i c 20 minuter. Skär sedan upp i passliga bitar före den svalnar .. medan allt ännu är i formen. Låt sedan allt svalan i formen.

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...