Bella i Vasa

Halloj gänget!
 
 
Hur har ni det? Själv har jag tuffat iväg till Vasa .. så jo det är från Vasa dagens blogginlägg kommer ... och jo helt utan bild blir det med ... i och med att det inte hängde med någon kamera i min väska ... och för att min kamera jag har i min telefon helt enkelt suger.
 
Fem timmar i tåg i en tågvagn med äldre finska herrar som varit på båtmässa ... dom lukta så där passligt mycket båtmässa ;) ... är inte så där jätte mysig upplevelse.
 
Framme i Vasa till kvällen, checka in, en snabb titt på rummet och sedan stan. Utsvulten är ordet. I och med att jag är helt ensam valde jag att dinnera på Fondis. Beställde ett glas rött och en gräddig kycklingtagliatelle smaksatt med chili. Avlutade med en otroligt god Crème brûlée med rödvinsbräserad päron.
 
Något annat kul som hände ... medan jag sitter och äter kommer en snäll dam fram och frågar om jag inte är "Bella och Villa Alén". Vet jo att jag har många trogna läsare här i regionen men att bli igenkänd var inget jag hade räknat med. Men tack kära du för de värmande orden :) 
 
Innan Fondis tog jag mej ett varv via Alko och där blev det att inhandla en liten nattfösare och så nappade jag med mej gratis tidningen Etiketten.
 
Etiketten - en helt otroligt bra gratis tidning!
Fylld av smaskiga recept ... nyttig info om mat, vin och etikett... och andra roliga och intressanta artiklar. Visste du till exempel att Finlands minsta Alkobutik finn i Åbo Saluhall?
 
Nu slut bloggat .. ett samtal hem till mina kära och sedan ska jag passa på att kolla alla avsnitt av Torka aldrig tårar utan handskar .. har liksom lite missat avsnitten när dom kommit på tv.
 
 
KRAMAR från
 
Bella i Vasa
 


2 kommentarer:

Christina sa...

Roligt, själv bor jag bara ca. 20 minuter utanför Vasa. :) Vad för dig hitåt trakterna då?

Bella sa...

Det är mitt 8-16 jobb som ibland tillåter en liten hotell övernattning.

Kaffebröd

Visste du att Tosca är namnet på en opera av Puccini ... och att operan troligen givit namnet åt vår älskade toscakaka.  Den är ett s...