Brunchen

 
En vacker brunch dukning med Arabias Runo
 
 
Och i vasen en vårig blomuppsättning med långa fina gerberor.

 

Fyllda croissanter, frukt, ägg, oliver, småbröd  ....
så mycket gott. 
 

 
 
Oj så mycket gott att välja mellan tyckte jag och min mor.
 
 
 
Skål!
Självkart lite bubbel i glaset ... det är ju ändå brunch.
 
 
 
 
Födelsedagstårtans recept är ur Linda Lomelinos receptbok.
Riktigt god med både smak av choklad och lakrits.
 

 
Födelsedagsbarnet!
Hipp hurraaa för Astrid idag!
♫♪ Jaaa mååå hon leeeeva ♫♪
 
 
 
Lite måste man kolla telefonen ...
tänk om det liksom på en ½ h händer något och man är den sista som vet om det :)  
 
 
Värdinna ... min syster Hanna ... i en snygg vit tröja  ...som man lär hitta i Cannys här i Ekenäs.
 

 
Ett litet busfrö och Fanny.
 
 
 
Här en söt liten tös som inte är så lätt att fånga på bild.
Min guddotter Linnéa.
 

 
 
Busfröet har förflyttat sej och nu blir det lite bus med Robban.
 

 
I Tenala bor även taxen Leo.
 
 
Så lyckat med ett brunch kalas. Gjorde att vi idag även hade tid  ...medan solen lyser ... att ta oss en lång promenad.
 
Nu ska jag lite böra fundera på vad jag ska packa ner i min reseväska.
I veckan är det nämligen skolningsdagar ...  finska lagen ... som gäller.
 
SOLIGA SÖNDAGS KRAMAR! 

2 kommentarer:

Christina sa...

Ser ut som en mycket trevlig söndag. :)

Jill sa...

Jättekiva idé med kalasbrunch istället för kalas med kaka och sött. Gillar det verkligen, måste stjäla idén tror jag :)

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...