Fake

 
Min mor levererar :)
 
Jag bara frågade om lite råd hur man skulle sticka ... och idag ringer hon ... min super duktiga mamma ... och säger att det jag frågade om nu finns klara att hämta.
 
Det är ett par fack sockskaft att ha i stövlarna.
 
Något mönster kan jag tyvärr inte bjuda på för min mamma stickar liksom lite så där från huvudet. Men här en bra sida som du säkert kan hitta något liknande.
 
Väntar så ivrig på våren och slask ... väntar på att kunna använda mina Hunters :) 
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

för den som blev inspirerad: mönster till mycket snarlika "strumpskaft" finns på bloggen "så vitt jag vet"

Bella sa...

Hej Anonym. Jo verkligen lika ... måste ringa min mor och fråga om hon skaffat internet :)
Fick som svar att nej aldrig! Hon kunde berätta att det funnits ett mönster i en Hemmets Journal ... och efter lite googlande hittade jag detta http://www.hemmetsjournal.se/Community/Blogginlagg/?entryid=117881 ... så nu är det bara att börja sticka ... för nu har ni mönster. Hört annars om bloggen du nämnde "så vitt jag vet" ... senast på jobbet för någon vecka sedan .... men mera om det i ett senare inlägg här hos mej.

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...