Förälskad

 
 
Enkla vaniljwienar ... dom är jo både super läckra och himla enkla att laga ... men det är inte i dem jag är förälskad.
 

 
 
Det är en Nikon D5000 som fått mitt hjärta att slå extra slag idag.
Kärleken kommer inte att vara så långvarig i och med att kameran bara är till låns från jobbet. Nå jag ska passa på att njuta av den så länge jag har möjlighet.
 

 
 
ENKLA VANILJWIENER
 
färdig fryst smördegsplattor
vaniljsås (Ekströms i påse)
1 ägg
hallon
florsocker
 
Tina plattorna, dela på hälften och lägg dem sedan i en muffinsplåt. Pensla med uppvispat ägg. Blanda vaniljsåsen enligt förpackningen men använd bara hälften av mjölk mängden (för 1 påse använder du c 1,5 dl mjölk). Låt vaniljkrämen stå c 5-10 minuter så den tjocknar lite. Häll vaniljkrämen i smördegs-"skålarna" (se bild nedan). Grädda i c 16 minuter i 225 grader. Låt svalna. Garnera med färska hallon och florsocker.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...