Från jacka till väska




Det är förmiddag och ett super fint soligt vinter väder där ute. Vad gör jag då? Jo plockar fram min symaskin! Har en idé i mitt huvud och vill genast börja förverkliga den.

Ett DIY projekt var det ... Fixa en ny bag av en gammal jacka.




Jag klipper, fixar och syr ... är helt försjunken i mitt arbete. 
Kändes skönt. Länge sen jag haft fram symaskinen.




Använda mej av Fiskars sicksack då jag klippte. Så mycket enklare ... då behövde inte bitarna på något annat sätt fixas. Och så blev det en fin finish på handtagen.



Har man inte mycket i kassen så är den rak och platt ... men den förvandlas till en stor fin bag om man så behöver i och med att jag har sytt ett stor botten och ett stort veck i vardera sida.



Och denna jacka finns inte mer!

C 1½ h tog det att förvandla jackan till en bag. Är super nöjd med slutresultatet. Finns ännu lite material kvar så en liten påse/börs ska jag ännu sy.

Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...