Inspirerad



Inspirationen till dagens middag ...  den fick jag i går då jag var till Åbo och åt en super god lunch på Teini. Laxen jag åt var så otroligt god att jag genast idag var tvungen att testa själv ... innan jag liksom glömmer bort det hela. Dom hade säkert gjort peston själv men jag .... för att göra vardagen enkel ....  tog färdig pesto. 

En som sagt läcker maträtt ... passar både till vardag och fest tycker jag.
Och super enkel!

LAX MED PESTO

1 lax filé
1 burk pesto

Lägg fisken i en ugnsform med skinnet neråt och bred över pesto. Grädda i 175 grader i c. 20 minuter. 

Vi gjorde vardagen till en liten fest och serverade fisken med stripes och en kall sås .. KALL FETAOSTRÖRA

Nu mätt och belåten ska jag packa min övernattnings väska. 
Imorgon efter jobbet blir det nämligen en kort husmorssemester i storstan med city flickorna. 

Inga kommentarer:

Pastasallad

Pastasalladen är ett bra inslag på buffébordet då du bjudit hem många gäster på grillfest. Den här pastasalladen passar till både få...