Studentbladet



Hälsningar från studiestaden Åbo... där jag varit hela dagen.
Jobbat, planerat och fixat inför kommande nationella dagar jag ska ordna i mars. 

På tal om studerande  ... kom jag att tänka på ett evigt återkommande ämne i media ... studiestöd (ett ämne som jag berörs av dagligen i mitt jobb). Blev tipsad om en text i nyaste Studentbladet ... som du säkert snart hittar du här

Redaktionssekreteraren (en super duktig tös med pennan) skriver bland annat i ledaren " Inkomstgränserna är inte hemlighetsstämplad information. De finns inte på Tiitinens lista. Inte heller är de en del av Coca-Colas mytomspunna recept. Vetenskapen om inkomstgränserna är inte få förunnad. Man behöver varken delta i StudOrg idrottar om onsdagskvällarna eller offra ett dussin skirkande marsvin och dricka grisblod ur en rubinprydd bägare som ingångsritual till något mystiskt sekt för att äntligen nå insikten om hur saker och ting ligger till. Inkomstgränserna finns på Folkpensionsanstaltens hemsida"

Så sant så sant ... men fast jag gillar texten betyder det inte att jag helt understöder det här med inkomstgräns för studerande. 

Dom lever jo tuffa tider under studietiden. Studiepoäng kontrolleras, inkomstgränser ... osv.

I Studentbladet finns även i varje nummer ett recept ... denna gång "FROSSERI"  (se bild ovan) ... och receptet hittar ni i tidningen ... och jo riktigt goda var dom. 

Men halloooo STUDENTBLADET!
En sak hängde jag lite upp mej på! Tidningen har en massa text om studiestöd och så har man ett recept som absolut inte är något för en tunn plånbok ... philadelphiaost, mörkchoklad, vitchoklad ... 

Mitt tips till recept skulle vara ett gott och hälsosamt mellanmålskex.

Nej hör ni ... nu blev det lite jobb här i bloggen också ... nu loggar jag ut och fortsätter att läsa boken jag håller på med.


Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...