19

 
 
Bjuder på hela 19 bilder från gårdagens 6 års kalas.
 

 
 
Det brukar vara en massa lek, stoj och skoj på kalasen så för att kunna vara med på allt tyckte Vera att det var bäst att komma i shorts och t-skjorta. Det är kusin Lina ni kan skymta i bakgrunden.
 

 
 
Och här var vi tösen som snart får njuta av sitt första sommarlov. Skönt tyckte hon att det ska bli.
 

 
 
Han är för härligt ... lilla busen :) ... vilken liten pajas.
Tyckte absolut att han måste visa hur fint han själv kan krypa in i hundburen.
 

 
 
Om jag inte minns helt fel så har vädret varit helt strålande på alla Linneas kalas. Så även i år  ... så vi kunde njuta av födelsedagskaffe ute på verandan.


 
 
Ett skönt avslappnat snack med mofa i solen är aldrig fel.
 

 
 
Robban (dagens födelsedagsbarn ♥) fick lilla busen en stund i famnen. Fick och fick han var nog tvungen att fånga in den lilla killen först.
 

 
 
Som vanligt är vi bortskämda med läckerheter då det är kalas i släkten. Igår bjöds det bland annat på en riktigt läcker och saftig smörgåstårta ala Carl de Mumma.
 

 
 
... som vi kunde skölja ner med valfri öl. Detta tips måste jag absolut sno av min syster. Det var kul att få smaka på både Kinesisk och Indisk öl.  Öl-tös som jag är så tyckte jag att alla var lika goda.
 

 
 
Vimplar är ju ett måste på kalas och här var de representerade i rabarbermuffinsarna.


 
 
Sen blev det tur för en av mina svagheter ... marängtårta. Kan liksom äta hur mycket som helst av den sorten.
 

 
 
♫♪ Jaaa mååå hon leeeva ♪♫
och så blåste Linnéa 6 år ut alla sex ljusen.
 

 
 
Tårtan var otroligt somrig och vacker med alla granna färger.
 

 
 
Värdinna... min syster ... i en sommarfin lång klänning. Kan nästan tänka mej att du kan hittar den i Lindex.
 

 
 
Och jag hade lite väl varmt där i solen   ... i en tunn tröja jag hittade för 2,95 i Tallin. Kjolen är redan ett par år gammal spetskjol från Lindex.
 

 
 
Sommarfint i alla knutar hemma hos min syster.
 

 
 
Gravgården i Tenala ligger ett stenkast från min syster så vi .. Eddie, Robban och jag ... passa på att föra en blomma till Robbans mommo och mofas grav ...


 
 
... och på samma gång se hur fint Edwin tar sej fram på sin sparkcykel.  
 

 
 
Och självklart avslutningsvis ett foto på alla de små.
 
Det var gårdagens fest och festande fortsätter ...
 
 
 
 
... med mera  ♫♪ Jaaa mååå han leeva ♫♪
 
Min Robban väcktes med sång, paket och en sådan här fin "frukost tårta"
 
I morgon lite festpaus ... liksom bara fredagsmys .. för att på lördagen fira både skolavslutning och några studenter.
 
 

1 kommentar:

Christina sa...

Åh, såna där solstolar har mina föräldrar också. De är superbekväma. :)

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...