Avslutning

 
 
Villes hockeylag ... ja hela Blues ... hade idag avslutning på Borgbacken.
Kanske inte det bästa vädret ... lite regnigt och blåsigt ... men när man har möjlighet att för enbart en 10 (per övrig familjemedlem) mot annars 38 € ha en trevlig dag på Borgbacken är det klart man åker iväg trots att solen inte skiner.  
 
 
 
 
Ville sprang iväg med sina hockey kompisar och sen var det Robban, jag och Vera ... och karusellerna valdes helt enligt hennes villkor.
 

 
 
Snygga brudar i "spegelhuset"



 
 
Hon pekar och visar vart hon vill och vi följer efter ...
 

 
 
... och turvisas med att följa med på åkturen.
Jag var lyckligt lottad som fick följa med på en ridtur ... jag har faktiskt för typ 1000 år sen varit en "stall flicka" så detta klara vi galant.
 

 
 
Några av karusellerna får man i år åka helt gratis. Jag trodde att pariserhjulet (Kehrä) skulle vara en av dem ... men nej där hade jag fel.
 
 
 
 
 
Draken var en stor favorit men Pikajuna skulle hon ha kunna åka hur många gånger som helst.
 

 
 
Själklart vill prinsessan ha popcorn.
 

 
 
Årets nyhet på Borgbacken är Spöktåget. Blev ingen tur för oss för kön var super, super lång... man stod typ säkert en halvtimme och köade.
 

 
 
Krockbilarna är deras grej ... målatt krocka med alla andra och det lyckades dom med :)
 

 
 
Och dom här två har meter lakrits som sin grej ... båda två kan liksom inte bara få nog.
 

 
Avslutar med en bild på min favorit.
 
En dag på Borgbacken är alltid lika kul ... trots att vädret idag inte riktigt var på vår sida.
 
Ha det gott och ha en fin kommande arbetsvecka.  

1 kommentar:

Jill sa...

De regniga dagarna är de bästa, då är köerna inte alls lika långa och man hinner åka mycket mer! :)

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...