Gino

 
 
Allt om mat säger så här om desserten som heter Gino
 
Den snabbaste, den godaste. Lägg skivad färsk frukt på ett smort, ugnssäkert fat. Ta till exempel 2 bananer, 3 kiwi och 10-12 jordgubbar eller halverade och urkärnade vindruvor. Grovriv över 100 g vit blockchokladkaka. Gratinera högt upp i het grillugn ett par minuter tills den vita chokladen fått lite färg.
 

 
 
Vi gjorde en Rabarber- och jordgubbsgino och det receptet hittar du HÄR.
 
Så egentligen kan man ... tror jag ... sätta lite vad som helst för frukter och bär under vitchoklad täcket.
 
 
 
 
TACK  L8!
Det var hon ... en god vän, jobbkompis och bloggare ... som tipsade mej om denna dessert. 
 
Ugnsformen är av märket Emile Henry och tillhör min syster Hanna. Tack för lånet! Gillar du den kanske också ... du hittar den på Stockmanns och så kan du klicka hem den HÄR 



 
Till kaffe ändrades färgen. Morsdagslunchen blev som sagt i en pojkfärg  ... blå ... och så körde vi kaffe så här passligt flickig i rosa.
 
Jo jag vet att det egentligen inte finns skilda flickfärger och pojkfärger ... men det är såhär min mor har lärt mej och det är i en tron jag lever ännu idag.
 
 

1 kommentar:

Jill sa...

L8 har också tipsat mig om detta, så gott! Jag lagade en gång i färdiga portioner, alltså delade upp frukten och chokladen i skålar och satte dem i ugnen. Fungerade också jättebra.

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...