Kostymdrama

 
Nu först ... många år senare (började 2010) ... har jag börjat kolla på denna super populära brittiska tv-serie DOWNTON ABBEY.
 
Och jag ... som många andra ... bara älskar den!
 
Har du ingen aning om vad jag talar om, måste du kolla något avsnitt och skaffa dej en egen uppfattning....det lär finns en hel del avsnitt på Netflix ... men kolla du HÄR så kan du lite se vad det hela handlar om.  
 

 
 
Gillar man drama och romantik är detta den rätta serien och middags bjudningarna är alltid lika intressanta.
 
Min favorit person i serien är nog Violet Crawley, änkegrevinna av Grantham  ... hennes rappa kommentarer är älskvärda.
 


Downton Abbey är det dyraste kostymdramat som producerats för brittisk tv  ... och just det är en av orsakerna jag gillar serien.
 
Har du någon serie du gillar som du kan rekommendera?

4 kommentarer:

Christina sa...

Jag har faktiskt tänkt börja kika på den, men tror det får bli till hösten. Har bara hört bra saker om den också.

Banankokaren sa...

Jag har blivit stormförtjust i en serie som heter "Lark Rise to Candleford". Den handlar om en brittisk by på 1890-talet, och främst om en dam som arbetar i byns postkontor. En rolig dramaserie. :)

http://youtu.be/0doKZFNWZXE

Heidi sa...

Jag älskar Greys Anatomy. Men den har ju hållit på typ tio år redan. Ny favorit är House of Cards (finns på Netflix). Girls är hysteriskt annorlunda och rolig. Men varning för lite väl mycket sexscener i början av första säsongen, kanske lite i pinsammaste laget att se tillsammans med de äldre barnen...

Bella sa...

Åååå tack för tipset .... Verkar vara riktigt en serie för mej :)

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...