Sommar golv

 
 
Hej jag heter Bella och är tokig i trasmattor
... och när jag skriver trasmattor menar jag riktiga hemvävda grejer och inget köpt fejk.
 
Hemvävda trasmattor i granna färger ♥
 

 
 
Dom här trasmattorna som nu pryder vårt köksgolv har Robbans mommo vävt så dom kommer från Tenala  ... och är liksom hur gamla som helst.
 

 
 
Som ni kan se så kan man se att vi lever i vårt kök. Runt spisen ... där jag bor ;) ... finns allt enkelt framme och inom räckhåll ... oljor, kryddor, slevar och knivar. Som jag säger på finska så är det  "hillitty kaaos"
 
Men tillbaka till trasmattorna. Dom gör nu att köket är så där härligt somrigt. Nu är det bara solen, värmen och en traditionell jordgubbstårta som ännu saknas.
 
Men innan jordgubbstårtan måste jag ju göra ett blogginlägg med rabarber. Allt i sin rätta ordning. Inte kan man ju heller blogga om sin födelsedag innan man bloggat om önskelistan.
 

1 kommentar:

Christina sa...

Ja visst är det härligt med äkta trasmattor. :)Borde ju lära sig väva så att den ädla konsten går vidare..

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...