Soppan



Igår låg jag och Ville i soffan och slö kolla Halv åtta hos mej.
Där bjöds det på en kräftsoppa till förrätt som fick munnen att vattnas.
Vi gjorde ett snabbt beslut att det får bli vår fredagsmys mat.
 
Har lite svårt att hålla mej till recept  ... men denna gång blev det inga stora utsvängningar ... jag öka bara på vattenmängden till 2 dl och så hade jag 1 dl grädde i kylen som jag hällde i.  Det riktiga receptet hittar ni HÄR 
 
Till soppan serverades vitlöksbröd
 
Soppan var verkligen enkel att göra och mustig i smaken. En soppa vi säkert kommer att äta flera gånger här i Villa Alén.
 

1 kommentar:

Christina sa...

Mums. Jag är en riktig skaldjursfantast. :)

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...