Två mammor + två döttrar + Tallin

 
 
En helt super lyckad ekvation!
 
Det var Fannys första resa till Tallin och faktiskt ... tro det eller ej ... min andra.
Men nu kommer det nog att bli svårt att hålla oss borta härifrån.
 
Ett strålande väder mötte oss när vi klev av båten.
Hoppa in i en gratis buss som förde oss till ...
 
 
 
 
... en ny favorit plats här på jorden ;)
 
Så mycket skor, så mycket billiga skor, så mycket vackra skor, så mycket skobutiker!!!
(Ja och en massa andra butiker fanns där också)
 
 
 
 
Efter allt shoppade tog vi oss till gamla stan med en små konstig och kufisk taxi.
 

 
 
Magen kurrar och vi besluter att testa matstället min syster Tina rekommendera...
 
 
 
 
Det blev pasta, fisk och kött ... och alla var vi lika nöjda över maten.
 
 
 
 
God mat till ett bra pris ... så jag i min tur rekommenderar detta ställe vidare till er läsare.
 

 
 
Hade verkligen en bra dag ...
en kall öl och bland annat ett par nya smaskiga skor ;) 
 


 
 
Alla är mättade ... både av shopping och mat så vi strövar sakta genom gamla stans vackra torg och gator och bara suger in denna sköna stämning.


 
 
De är inte bara vi som har njuter i värmen ...
 

 
 
Gator fyllda av stora blomsterhav ... blomster som just kostar ingenting.
Alla händer fulla och inga lösa pengar i fickan ... så dessa otroligt billiga blommorna fick bli kvar på torget :(
 

 
 
Händerna fulla och fulla ... vi skulle ju också via Super Alko så någon ledig hand måste vi ju spara.
 

 
Tallin ... en salig blandning av nytt och gammalt.
Tallin jag kommer snart igen och hälsar på :)
 
Men idag mot Karis .. ska fungera som mässvärdinna på Sydspetsens mässa.
Kanske vi ses där!
 
ps: Det är gratis inträde till mässan

Inga kommentarer:

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...