En "fin" dag

 
 
Tidigt på morgonen ... i ösregn ... plockade jag blomster med till jobbet.
Jag var våt ända upp till knäna ... tur så hade jag på mej kjol :)
 
 
 
 
Det blir en dag fylld av förväntan, framtidstro och festyra :)
... men tyvärr också regn :(
 
 
 
 
Med ett super färskt betyg och med en röd ros i sin hand ...
 
 
 
 
... tar dom utexaminerade fart ... som svanen ... ut i arbetslivet.
Det är nu kunskaper sätts på prov, det är nu teorierna möter praktiken.
 
 
Idag ska jag och några andra från personalen fira att vi fått ut en "flock svanar" ur det trygga boet ... idag blir det inte "After work" utan istället "After Dimission".
 
Då vi planerade kvällen planerade vi även vackert och soligt väder men vi får väl göra vårt bästa med det vädret vi har. Tvivlar inte alls på att det inte blir en kul kväll ... det är det nog alltid med dessa arbetskamrater.
 

1 kommentar:

Jill sa...

Ha det skoj! Jag saknar nog dimissionen lite, det är en sådan fin dag och den markerar så tydligt att sommaren har kommit.

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...