Kolla, kolla vilket loppis fynd :)

 
 
I lördags ordnade Ekenäs Centrumförening "City-Loppis" på Kungsgatan i Ekenäs ... jag hade ett eget bord och försäljningen var riktigt bra ... om inte min hjälpreda (sonen Ville) hade förhandlat så att han skulle få 40% av vinsten.
 
 
 
 
Den här fina virkade pläden är ett riktigt loppis fynd.
30 € skulle dom ha för denna helt nya hemvirkade pläd. Helt otroligt.
Om jag inte missminner mej helt så tror jag att det var församlingens loppis bord och alla pengar går till välgörenhet. Varför jag inte riktigt med säkerhet vet vem som var försäljare är att pläden var en "annars bara gåva" av min mor ♥
 
 
 
 
Den fina pläden är som gjord för vår sommarsäng på verandan. Jag tycker bara att den är SÅ fin och den passar verkligen till allt eftersom den innehåller så många fina sommarfärger.
 

 
 
Det är så skönt att  ...svala kvällar eller varma sommardagar ...  kunna lägga sej i sängen med bra bok ... och nu med en fin och skön filt är heller inte fy skam.
 
 
Kramar från en tillfällig bokmal som ligger i sommarsängen och njuter.
 

1 kommentar:

L8 sa...

Sanslöst fin filt!

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...