Till grillat ...


 
 
... behövs fint sommarväder och ett glas rött.
 
 
 
 

Barnen favorit hör absolut grillad broilerfilé. Själv tycker jag om att testa lite allt som finns i köttdisken och denna gång blev det revbensspjäll. Revbenspjäll är saftiga, smakrika och alldeles underbart goda.
 
 
 
 
Sommarmat ♥
Sommaren är här och nu är det bara att njut av härlig sommarmat ute på verandan.
 
 
 
 
Växthuset levererar redan  ...  inte tomater eller sallad men basilikan som nu bor där .... den växer och verkar att må riktigt prima.
 
Detta  ... tomater, mozzarella, basilika och lite olja ... är lite av ett måste då vi grillar.
 
 
 
 
Ett annan sjukt enkelt tillbehör till grillat är att servera vattenmelon med fetaost.
 
Men idag är det inget sommarväder där ute så för att få sommarkänsla blir det en rabarber dessert till dagens eftermiddagskaffe.
 
 

2 kommentarer:

ensilverkantadvardag sa...

En "gemensam kollega" hit norrut tipsade mig om din blogg, vilka otroligt vackra bilder du har på bloggen! Kollegan tipsade också om din receptsamling och däribland vaniljwienerbröden, jag testade dem i helgen och de var verkligen lättlagade och såå goda :)

Bella sa...

Hej Milla
Och tack för de vänliga orden. Tittade in på din blogg och gillar verkligen din layout på inläggen. Ibland är jag sugen på att byta till wordpress. Och jo de enkla wienerbröden är både super goda och super enkla. Ha en skön sommar och titta gärna in på bloggen igen. H. Bella

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...