Efterfesten



Efterfest lokalen :)
Allt tar sin tid och fast vi bott c 16 år i vårt hus har vi mycket ännu på vår gård som ska förverkligas. Min syster däremot är lite mer energisk och nu börjar framsidan av huset vara  gott som klar ... om jag uppfattat allt riktigt rätt.




Torra i halsen var vi vuxna så vi startar med en riktig somrig aperitif.
Hanna bjuder på ett glas Platino Pink Moscato




Barnen hade också varmt  .... och det blev vattenkrig!


 


Jag blev inte riktig svalkad av det rosa i glaset och det såg bara så sjukt lockande ut med vattenkrig  ... så jag kände för att delta en liten stund.


 
 


Eddi var helt sjukt bra på det här! Det fina "vattenpistolens" munstycke kan man hitta på Plantagen.




Magen börjar kurra och "pool party" förvandlas till grill fest.
Och igen något gott i mitt glas ... och en av mina sommarfavoriter ... Beringers rosé vin.




Fetaostsallad, ny potatis, tzatziki, grillad grisfilé och smörstekta gröna bönor.




Helle vallitsee Suomessa ...
och jag klagar inte!




Men med eller utan hellettä så har man det alltid riktigt bra då man besöker någon av mina systrar.

Till dessert bjöd Hanna på en förbluffande god New York Cheesecake


Vi njuter i trädgården!




Och en så här fin och finurlig örtagård har hon fixat.
Enkel att förflytta till ett nytt ställe något annat år.  





Solen går ner och sommarfesten i Tenala börjar ta slut. Vi söker oss nöjda, mätta och lätt salongsberusade hem.


TACK ...
kära syster ♥ ... med familj .... för en fin dag!

1 kommentar:

ensilverkantadvardag sa...

Låter som en härlig kväll. Gillar den enkla och snygga stilen på örtagården, så självklart och fiffigt på nåt sätt.

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...