En riktigt kall en!

 
 
Jag hör till dom som älskar att en varm sommardag dricka en riktigt kall ÖL!
Nå egentligen behöver det nog inte vara en varm sommardag ... jag dricker den ändå.
Kanske inte så kvinnligt men ack så gott!
 
Kan det vara så att vi kvinnor i allmänhet har annorlunda smaklökar än män och att det är därför de flesta kvinnor inte gillar öl?
 
Nå sak samma.
 
 
 
 
Öl innehåller ju en massa kalorier .. kan detta vara en av orsakerna till att så få kvinnor dricker öl?
Men sen förbränner ju kroppen mera kalorier om den måste värma upp den ... hur kall ska ölen vara för att man ska gå på plus ...nu tänker jag liksom så då att man inte går upp i vikt för en kall öl ...
 
 
Kollade lite nätet och hittade detta ...
 
 
Man brukar säga att det krävs 1 "kalori" (kcal) för att öka temperaturen av 1 liter vatten med 1 grad celsius.
Säg att man har en burk öl (0,5liter) som är 10 grader celsius. När man sen dricker ölen så måste temperaturen stiga till 37 grader (kroppstemperatur).
En skillnad på 27 grader alltså. 27 grader = 27 kcal/liter, alltså 13,5 kcal för en burk öl.
För att förbränna upp till 50 kcal/dl eller 250 kcal för en burk måste man alltså ölen vara 37-250 grader kallare. DVS ha en temperatur på -213 grader för att det ska gå jämt ut av att bara värma ölen.
 
 
Hur kall ska bantarens öl vara?
SVAR ... helt sjukt kall.
 
Hur kall ska min öl vara?
SVAR .. . jag är ju ingen bantare så min öl ska var så där passligt härlig kall.
 
 
SKÅL för måndag, semester och för en ny vecka.
 
 

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...