Fika

 
 
Fika ute i det gröna, det är varm och skönt trots att solen inte visar sej till 100 % idag.
Men helt ok tycker jag ... får så mycket mera gjort en sådan här dag.
 

 
 
En hemgjord latte/cappuccino i Ikea koppar.
 
 

 
 
Och i och med att jag på morgonsidan var och handla till Lidl kunde vi njuta av deras färska kaffebröd till fika.
Jag hyser stor kärlek till deras äppelpiroger.



 
 
Här våra två svartisar. Inte alltid som man får dem på samma bild men idag då jag inte hade den planen utan bara traska upp med kamera så fick jag denna bild på dem båda.


 
 
En sådan här dag känner man lite höst i luften. Även mina sommarblommor, samt min iver för att fixa med dem, börja visa lite hösttecken.  
 
Idag fortsätter vi men att städa, reda upp och fixa ...  och ikväll blir det jag, soffan och Måns♫ ...
 
 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...