Brudbäck Goes Christmas

 

 
 
En lucia och en präst ...
for på fest ...
en lördag i augusti.
 
 
 
 
Förra söndags satt jag i kyrkan tidigt på morgonen och den här helgen  "hångla" jag med en präst (fniss). Vad händer nästa helg?
 
 
 
 
Skulle ha en vit kort sommarklänning men så ville inte vädrets makter ... trots att Pastor Robert försökta lägga in ett gott ord för mej ... så för att inte frysa  så blev det en lucia i långbyxor. 
 

 
 
Jag tycker att det är kul med tema fester och det verka många andra också tycka.
Förutom de sedvanliga jul figurerana ... tomtarna...  så fanns det också en gris, en snögubbe och en julgran.
 
 
 
 
En sockerbagare ...
 

 
 
... och så den underhållande och söta renen Mia.
 

 
 
Och jag var inte ensam med ansvaret av att sprida ljus och glädje.
 
 
 
 
Men vi två hade nog inget svårt uppdrag heller ... för glädje fanns det gott om bland med det här gänget. Det var god mat ...  och det satt helt perfekt med julmat tyckte jag. Såååå gott. Följt av kaffe avec och till det  Carl de Mummas super goda lussekatter.
 
 
 
 
♫♪
 

 
 ... Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer ....
 
♫♪



 
 
Vi får tacka ... 
 
 herren ...
 
Tony, Tomas och Kim + gummorna deras för att vi tillhörde de utvalda av att få vara med på sommaren ultimata fest.
 
Väntar redan på att få veta nästa års tema ;)
 
Nu ska lucian ta en liten vilopaus innan hon ska på ett "26-års" kalas.  

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...