Dagen

 
 
Dagen inleddes med ett café besök och Smögen var platsen.
 

 
 
Rutinerat gäng framför kameran. 
"Vinka hej till fotografen!" .. och självklart gör dom det på befallning.
 

 
 
Smögen har en fin trädgård var man kan njuta av sitt kaffe ...


 
 
... och sin "lilla" tårtbit. Jag valde Smögens special och det visade sej vara ett bra val.


 
 
Förutom café så finns det även ett litet radiomuseum och ännu utöver det så kan man köpa lite ditt och datt i prydnadsväg.
 
Jag diggade denna lilla hållplats för fåglar.


 
 
Som även fanns i grönt. Men jag har ju inga äppelträd så den gröna blir det inte ... men jag tror nästan att jag ska göra ett återbesök och köpa den vita versionen.
 
Förutom förmiddagens café besök så har jag hunnit med en held del andra saker. Jag gör ju nog annat än ligger på stranden eller springer på caféer.
 
Har bland annat tvätta bilen i ös regn ... inte planerat utan himlen liksom bara öppnade sej. En fördel med att tvätta bilen när det regnar är ju att man sen inte behöver torka den torr. För jo det måste man ju göra för annars blir det fula ränder på bilen.
 
Ett besök till biblioteket var en av kvällens program så nu slut bloggat ... nu ska jag dyka in i en av böckerna jag lånade med mej hem.
 
 
Ha det gott så ses vi imorgon.
 
 

Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...