Gammalt ut och gammalt in

 
 
Han är på jobb, det två äldre i skola och lilla V på dagis och jag är inne på min sista semestervecka.
 
Semester och semester ... på mitt veckoschema  (förutom massag och spa besök) står det städning av skåp, sakta börja tömma köket, tvätta, städa ... ja snygga till huset inför höstterminen.
 
 
 
 
Medan jag tömmer mina skåp på S K I T så kommer min mamma med en tisdagsgåva.
 
Hon är alltså bäst!
 
Denna fina skål i tenn har hon fyndat på något kvällstorg. Och jo hon vet vilka färger det nya köket ska få och tänkte att den skulle passa fint sen.
 
 
 
 
SEN ... vem orkar vänta till sen :)
 
Den ska ju genast fram. Det får bli på soffbordet och som kompis så hittade jag ... har ju städning av skåp på gångs...  dessa två tenn ljusstakar som Robban fått när han var en liten kille och som han hade med som boägg.
 
Det blev så fint så.
 
 
Önskar er en fin tisdag och glöm nu inte sommarens sista allsång på Skansen.
 
Ses snart igen.
 
KRAM

Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...