Hans hus

 
 
Det här bygget vi håller på med är nog mera hans grej ... växthuset var min grej... . ja egentligen är det helt hans.
 
Det byggs ett vedlider på gården.
 
Jo min man har lite förkärlek till ved. Jag tror att det är en Österby grej ... alltså drabbar bara dom som typ hela livet bott  här. Det är nämligen inget ovanligt vedhamstrin här i våra kvarter.  
 

 
 
Mitt bidrag till det här bygget är lite planering av utseende samt färgvalet. Samma färgnummer på dessa väggarna som på terrassen vi målade tidigare. Har min man en lite förkärlek till ved så då har jag en förkärlek till färgnummer 5088 :)
 
Var så ivrig att testa färgvalen på lidret att jag själv tog tag i penseln. En liten gavel orkade jag måla och sen var jag uttråkad.
 
Men fint blir det. Istället för vita knutar och annat vitt så blir det svart som kompis till 5088 och det visar sej vara ett bra val. Det är ju inte meningen att det här lidret ska liksom lysa utan mera smälta in.
 
Bara allt är färdigt ska ni få se mera bilder på vedlidret.
 
 

Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...