Turister på hemma strand

 
 
Känns som om stranddagarna vi har kvar börjar vara de sista.
Men de här dagarna (igår och idag) har nog hört till de skönare.
Det är säkert augusti solen vi får tacka för det. Den är just så där passligt skön.
 

 
 
Vi har de två sista dagarna hängt på Knipans badstrand som riktiga turister. Ätit grillmat, simmar och haft det gott.
 

 
 
En riktig turist strand känner man igen från de fina omklädningshytterna.
(min egna lilla visdom)
 

 
 
Ganska samma gäng som oftast var det igen som strandsällskap ...
 

 
 
Edwin ... som har dykt så där som små pojkar anser att man dyker .. bara så att panna blir våt.
 



 
 
Och så brudarna ... Astrid, Linnéa och Vera.
 

 
 
Medan vi andra tänker ta oss ett varv simmis (där man kan hoppa) blir Edwin och fiskar med sitt nya spö :)
 
 
 
 
Första planen var ju att hoppa. När vi väl är framme kännde vi inte för det mera så vi valde att gå ner på det djupa vattnet via stegen ...
 

 
 
Det slutade med att töserna valde den gamla stentrappan ner i badet.


 
 
Inget hoppande blev det med nog att simma ute på det djupa vattnet.
(snygg min tyckte hon när hon just såg bilden)
 

 
 
Min syster Hanna gjorde en skit snygg volt!
 
(Hon ville att jag skulle skriva så ... fniss ... egentligen simmade hon som alla andra tanter förutom att hon faktiskt doppade håret)
 

 
 
Vad gör man timme efter timme på stranden?
Simmar, solar, läser, chillar ...
och ÄTER!
 
Grillmat från den ena kiosken och glass från den andra.
 

 
 
Det är nog de här stunderna som brudarna kommer att minnas som somrarna som var så långa och så sköna.
 

 
 
Tur så har jag min lilla prinsessa ... vem skulle jag annars ha som sällskap en hel dag på stranden då resten av familjen Alén är på vift.
 

 
 
Glass mustasch!
 

 
 
Sen ... lite innan hemfärd kommer far i huset från jobbet och joinar oss och vi stannar en liten stund ännu så han hinner sprattla av sej lite ;)
 
Älskar dessa stranddagar!
 

Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...