Ved

 
 
Medan han är på resa till Kraków får resten av familjen "slita".
Nej så är det inte :)
Det är nog han som annars helt och hållet sköter om att vi har ved.
Men nu ville vi lite överraska och passa på att åtminstone tömma släpvagnen medan han är på resa.
 
 
 
Helt kul var det och snabbt gick det när jag hade ungdomarna till hjälp.
 
 
 
Jo det är vårt nya vedlider ni skymtar i bakgrunden.
 
 
 
Vi är riktigt nöjda med slutresultatet med tanke på att det är byggt enbart på rester och träbitar som vi hade liggande lite här och där.
 
 
Nästa det ända som är nytt är kroken.
 
 
 
Javisst är ved vackert!
Sena, mörka höstkvällar ... att ha möjligheten att elda, få lite extra värme och mys framför brasan ... me like.
 
 
 
Nu är vedtalko slut och nu står en kaffebricka och väntar så nu blir det mys ute på solverandan.
 
 
 
Vilken bok läser jag just nu?
Jo det är Kvinna i rummet ... och jag gillar boken. Den är en spännande deckare som passar fint att läsa lata stunder i solen.
 
 
 
 
Vedtalko betyder höst och nu medan jag sitter och latar mej i solen inser jag att även mina fötter helt omedveten har fått ett höstligt utseende. VAR ÄR DE RÖDA TÅNAGLARNA?
Oj nej inte ännu så mycket höst ... detta måste absolut ännu åtgärdas idag.
 
 

Inga kommentarer:

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...