Billnäs en fredag

 
 
En helt vanlig fredag ... en helt vanlig arbetsdag med möte bokat i min kalender.
Det som var unikt igår var att mötesplatsen inte var det vanliga utan nu stod det Billnäs
 



 
 
Som ni redan vet så hänger kameran ganska troget med i min handväska.
Så jag passade på att ta några bilder .... ska nämligen ha ett foto från en bruksmiljö till kursen jag går  ... så igår var det ett ypperligt tillfälle att försöka ta några.
 

 
 
Mötesutrymmena är fräscha och fixade med en härlig touch. Man har  helt tydligt vart att genomföra en industriell renovering. Kolla bara in denna härliga klädhängare. Storgillar och funderar var jag i Villa Alén skulle kunna fixa något liknande.
 

 
 
De annars ganska hårda ytorna har man mjuka upp med fina "tavlor". Ett fint sätt att visa upp ett herbarium.


 
 
Under en paus i möte passade jag på att lite titta mej omkring ... och riktigt bakom hörnet till vårt mötesrum hittade jag inkvarteringen ... och självklart ett snyggt Billnäs möblemang.
 

 
 
Stil... allt var snygg och stiligt. Var sjukt lockad av att ta hem några av dessa tuffa stolar.
 
 Och några reservbord som stod staplade i ett hörn var samma sort som i mötesrummet ... och genast började jag drömma om att få en köksö fixad just i denna stil. Nu gäller det bara att övertala han jag bor med att jo detta skulle bli snyggt i vårt ny renoverade kök.
 

 
 
Ett super fint ställe att ha ett möte eller konferens ... rekommenderar verkligen
 
Men på tal om något helt annat. Storgillar även min väska som jag hittade i Lindex. Har redan haft den en tid men för var dag så tycker jag bara mera och mera om den.
 

 
 
TJENA alla mina blogg läsare  :)
 
Jo jag vet ... frissan min ... kolla vågen från pannluggen .. vad händer där???
Kan informera er om att jag har frissa tid på måndag så då får jag lite hjälp.
 
 
 
 
Och så kan jag även informera om att jag nu loggar ut och ska ha fixa lite gott till lördagskvällen. Nej det blir inte havregryns gröt med äppelmos ... den delikatessen hade vi nämligen som fruskost.
 
 

Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...