Ännu en sak gällande tv rummet

Vad gör jag där i tv rummet ... förutom att jag sitter och bloggar.
Jo, självklart sitter även jag och kollar dumburken ibland.
 
 
Lilla tösen Vera brukar gå och lägga sej vid halv nio tiden så efter nio när hon snarkar så sött brukar det bli lite tv tittande för mej.  
 
Har några favoriter som jag inte vill missa ...
 
På onsdagar kollar jag på en svensk komediserie Halvvägs till himlen.
Torsdag är det matlagning som gäller och då Kockarnas kamp
Fredagsmyset blir något gott på tallriken, något gott i glaset och självklart IDOL
 
Och sen har jag två serier som kommer på tv men som jag kollar när det passar mej på Yle Areena.
 
 
Silta I Bron I Broen
 
... en helt as bra svensk-dansk kriminalserie.
Missade själv helt säsong 1 men hänger helt super bra med ändå nu i säsong 2.
Har du ännu inte kollat avsnitt 1 och 2 så hittar du dem HÄR
  

 
Halvbrodern I Velipuoli
 
...  en norsk familjedrama om fyra generationer i familjen Nilsen ... en berättelse om tre starka kvinnor, i tre generationer.
 
Och har du missat de första avsnitten så hittar du dem HÄR
 
 
Följer du med något på TV? Något du inte vill missa?
 
 

2 kommentarer:

Camilla sa...

Kockarnas kamp är absolut ett måste och tisdagens Arrow :)

Jenny Sjöström sa...

Bella, du MÅSTE se säsong 1 av Bron innan du ser resten av säsong 2! Det är då sjukt bra och spännande att du lätt plöjer igenom det på en vecka!

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...