Att göra det bästa

 
 
Nu är det nog bara att göra det bästa av vad man har ... och då tänker jag på köksskivan som ännu saknas och på kommande cykelmiddag.
 
Nu är det bara att se till att duka fint, ha god mat och vara en exemplarisk värdinna så kanske dom inte ens märker allt som ännu är oklart.
 
På tal om saknas. Ställde igång med att baka ciabatta och sen när degen jäst färdigt så ser jag att jag helt glömt bort att sätta i jäst. Så för att få ett gott kvällsmål så blev det istället att ställa till med att steka amerikanska pannkakor ... och vips så var barnen i Villa Alén helt super nöjda över att bördet ... ja blev som det blev (slutade med att degen kastades i roskis).
 
Och vad jag ska göra med dessa papperlappar på bilden så får ni se på lördag ... då jag planerat att ta lite bilder på middags dukningen.
 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...