Från en annan vinkel

 
Nu börjar allt vara på plats .... och oj vad jag har väntat.
Igår kopplades vattnet och diskmaskinen och lyckan kändes total ... hatar nämligen att diska för hand.
 
 
 
 
Försökte med denna budget köks renovering att få en lite annan stämning i vårt kök .... och nu har jag den ... kallar den HILLITTY KAAOS.
Tre överskåp fick ge plats för dessa öppna hyllor. Är såååå nöjd att jag har riktigt svårt att med ord uttrycka mej.

 
 
På de öppna hyllorna har vi nu valt att ha de kärl som används alla dagar. Lite för att undvika de värsta dammsamlarna. Nå på den översta hyllan finns nog lite av den saken ... men hyllan är så högt så ingen borde se dammet ;)
Köket har nu små lampor lite här och där ... så man enkelt kan välja mellan olika stämnings belysningar.
Och kökskranen nr 2 ... vinlådan jag fick som födelsedagspresent .... har hittat sin egna fina plats.
 
 
 
Jag är tillbaka i mitt element ... mitt kök ... och bara det gäller att fixa i köket så jo ... då kan barnen och gubben önska sej nästan vad som helst igen.
Och nu kära läsare ska vi börja fixa lite mat, bak och recept till bloggen igen.
Oj vad kul det ska bli.
(Den sista bilden tog jag för jag måste ha en bild till fotokursen ... "Skapa några självporträtt av dig själv som visar intressanta sidor av dig själv och det du uppskattar". Och då blir resultatet en bild på mej själv i köket)

 

1 kommentar:

Jill sa...

Jättefint, verkligen! En blandning mellan lantligt och modernt, perfektion. Jag förstår att du är nöjd.

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...