Mitt kök ... igen

 
 
Hallo i stugan. Hur är läget, hur har ni det?
 
Och hej ... massa tack för de trevliga kommentarerna gällande mitt nya kök ... mitt och mitt ... det är ju nog hela familjen Aléns ;)
 
Tisdagskvällen har gått åt till att sy gardiner och se till få upp gardinstängerna. Det var ju en budget renovering så vi har samma gardinstänger ... bara lite upptvättade. Skönt på något vis att använda sej av det man haft så behöver man inte fundera över hurdana man ska ha ... det finns ju så massa olika system och stänger att välja mellan.
 

 
 
Drömmer om gardiner i ett fint linnetyg ... men det får bli sen ... nu hade jag metervis av detta vita tyg så nu får dom duga tills jag verkligen hittar det jag vill ha. Till de två andra fönstren här i köket har jag tänkt mej hissgardiner ... så nu börjar jakten efter snygga hissgardiner i linne och som man sen kan köpa samma tyg metervis.
 
Har du något tips om var jag skall börja söka?

1 kommentar:

Louise sa...

Tinnes hantverk i kimito, har fina tyger och syr också upp enligt önskemål och mått. Kontaktuppgifter, adresser osv på FB

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...