Nöjda brudar

 
 
Det hade för en tid sedan kommit hem brev till lilla fröken Vera ... en inbjudan till en Nalle gudstjänst. Dit skulle vi absolut ... så dit for vi igår.
 
Och det var en nöjd brud jag hade med mej på hemvägen. Hon fick nämligen hjälpa prästen Anders med att tända några ljus. 
 
 
Vi promenerade hem ... eller jag promenerade och tösen cyklade.
Och på vägen hem blev även jag nöjd. Hade kameran så där passligt runt halsen och fångade denna bild. En sådan bild som saknades till min skoluppgift.
 
 
Förutom ett foto mot solljus så skulle jag även ha en siluett bild.
Solen var på en bra höjd så jag tog den äldre tösen som modell och så hokus pokus filiokus ... bara så där hade jag fixat bort två uppgifter. 
 
Nu önskar jag bara att jag även kunde ... bara så där ... hokus pokus filiokus ... kunna fixa köket. Den 25 denna månad ska här nämligen kunna serveras en varmrätt för några okända middagsgäster. Och nu har vi lite motgångar i köket ... köksskivan som redan levererats hade nämligen fel mått och nu väntar vi på ny.
 

Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...