Farsdag på intågande

 
 
 
 
I och med att killarna i detta hushåll är fast med hockey på söndagar så har vi nu redan många år valt att fira farsdag med morfar och farfar genom att bjuda dem på brunch ... och så är planerna även i år.
 
Idag har jag och Vera gjort lite förberedelser inför morgondagens farsdagsfest ...
 

 
 
... vi har bakat och vi ska överraska far med en fantastisk god chokladkaka till brunchen ... en kaka som får fungera som "pricken över i:et".
 
 
 
 
Mitt vackra porslinsskärbräda är från House Doctor och är en gåva till det nya köket av min yngre syster. Passar bra till att servera ostar på eller bara att använda som just skärbräda ... helt super läckert och praktiskt till allt möjligt.
 
 
Och nu innan jag börjar helnjuta av lördagen ska jag duka färdigt frukostbordet ...  så behöver jag inte stiga upp så jätte tidigt imorgon!
 
 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...