Inför advent

 
 
I fredags tog jag "taxituren" mot storstan.
Orsak. ... fick några timmar i Iso Omena medan Ville hade hockeyträning.
 
Ganska skönt att utan stress och utan  att egentligen ha något kunna gå i butiker och bara titta och kolla.
 


 
Den här fick följa med hem ... en snirklig adventsljusstake i silverfärgad metall från Indiska.
 

 
 
Jag gillade den direkt då jag såg den. Och det bästa med den att man även kan använda den övriga årstider som dekoration på middagsbordet.
 
 
 
 
Har haft lite olika modeller och sorter förr om åren ... både med blockljus och kronljus.
Men i år kör vi som sagt med en avskalad och simpel variant.
 
Indiska hade rätt mycket kul så här inför jul och advent. Gillade även deras ljusbricka som fint rymmer 4 blockljus på vilka man sen skulle kunna fästa deras tjusiga adventssiffror i metall ... och vips så har man fixat en fin adventsljusstake.
 
 
bilder från Pinterest
 
 
Och här några andra varianter som jag bra skulle ha kunna tänka mej som adventsljusstake i Villa Alén.
 
Nästa söndag gäller det ... då får vi tända på det första ljuset.
 
 
Önskar er en skön fortsatt söndag.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken fin ljusstake från Indiska, den skulle gärna få flytta hem till mig oxå! Skulle jag vetat att du fyndade en så fin ljusstake, skulle du ha fått ta en till mig. Vi bor nämligen ej så långt ifrån varandra...
Många idéer visade du, mycket mycket fint!

Ha det bra!
-Maria

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...