Glansbild

 
 
Idag blev det pepparkaksbak ... och det ni ... det gör att man lite börjar få den där härliga julstämningen. För tänk att vi har 1 advent och inte en snöflinga på marken ... det igen är lite lätt deprimerande på något sätt.
 
 

 
 
Men ingen större fara här inte  ... Lilla tösen V satte på sej sin fina bagarhatt och kavlade upp  ärmarna ...
 
 
 
 
... och sen tog hon i för kung och fosterland i takt med julmusiken.
 
Jag var helt mega imponerad över hur fint hon själv klarade av att kavla ut degen. Absolut den av alla min tre barn som i denna ålder klarat detta moment i pepparkaksbakning med bravur. 
 
 
 
 
Och självklart bjuder vi på en glansbilds bild över hur fint och harmoniskt vi har det här i Villa Alén när vi bakar pepparkakorna ...
 

 
 
... typ så sa min kära man idag när vi hade kameran med då vi baka ...då togs det glansbilder till bloggen.
 
Även denna fina bild som ni ser här ovan.
Han ... mitt ♥ ...  i världens fulaste långkalsonger (en gåva av svärmor) ... men hej dom matchar fint i färg här i köket ... så jo igen en glansbild till bloggen på vår vardag.
(fniss)



 
 
En silikonstämpel är nu för i år. Den inhandlades på min jobbresa ... då vi hade ett par timmar på  Åhlens i Stockholm ... och den storgillade jag.
 
 
 
 
Och se så fint. Idag blev det blev fina högar med världens godaste pepparkakor.
Trots att jag baka dubbelsats så tror jag inte att vi har så många pepparkakor kvar när vi har julafton.
 

 
 
Alla barn får ett paket till lilla jul ... så även jag. Ett lilla juls paket av min mor till hennes dotter innehåll i år en fin ny julig kökshanduk ... som genast togs i bruk.
 
 
Nu har nog nedräkningen inför jul riktigt på riktigt starta.
Sjukt mysigt :)
 
 
KRAMAR
 

Inga kommentarer:

Pastasallad

Pastasalladen är ett bra inslag på buffébordet då du bjudit hem många gäster på grillfest. Den här pastasalladen passar till både få...